Wednesday, October 7, 2009

E-Undi, Bagan Pinang, Khaled Nordin & Masa Depan Negara

Kecoh 2 3 hari ini dengan kenyataan Menteri KPT & kenyataan balas penulis terhadap menteri tersebut serta liputan panas tentang gerakan mahasiswa di Bagan Pinang. Tambah menarik apabila ada kalangan pegawai-pegawai KPT & diiringi pasukan polis (tidak nampak sebab apa polis perlu sibuk-sibuk dalam hal ini) pergi menyerbu Pusat Gerakan Mahasiswa pagi tadi (Puak-puak SB dok ada lagi kat situ la ni).

Katanya ingin mencari mahasiswa yang terlibat. Katanya mahasiswa telah melanggar AUKU. Katanya mahasiswa telah melakukan kesalahan. Katanya mahasiswa boleh didakwa. Hahahaha... Penulis memang tergelak la dengan mereka-mereka yang x tahu apa yang ada dalam kepala otak mahasiswa sekarang.

Wahai Khaled Nordin! Kamu harus tahu yang mahasiswa tidak pernah 'beriman' dengan AUKU. Kasar cakap (minta maaf) 'pergi mampus la dengan AUKU!!' Mahasiswa dah kaji bahagian mana dalam AUKU yang menggugat demokrasi. Bahagian mana dalam AUKU yang bertentangan dengan semangat Perlembagaan Malaysia. Kamu nak kata apa dengan nilai akademia yang telah lama mahasiswa lakukan terhadap AUKU ini? Bahkan ada antara kami yang telah mencabar AUKU di mahkamah!

Aduhai... Masih nak takut-takutkan mahasiswa dengan AUKU. Taktik lama la Khaled... ISA pun kami cabar, inikan pulak AUKU... Alahai... Kamu harus tahu yang mahasiswa malu dengan bekas aktivis mahasiswa seperti kamu yang telah menjilat kembali ludah-ludah yang telah kamu hamburkan kepada Barisan Nasional sewaktu di zaman mahasiswa dahulu. Apa yang tidak kamu maki kerajaan ketika itu?? Dan kamu di mana sekarang ini? Menjadi sebahagian daripada kelompok yang pernah kamu hamburkan 'zalim' & 'tidak bertanggungjawab' suatu ketika dahulu. Ooo... Dulu lain, sekarang lain... Ye la, betul la macam tu... Dah jadi pak menteri kan sekarang, apa nak lagi... Jilat je la apa yang boleh dijilat... Hmm... Malu... Malu...

Kan mudah jadinya kalau pandangan mahasiswa digunapakai sebelum pelaksanaan e-undi ni, x payah gaduh-gaduh. So dah jadi macam ni, baru nak terhegeh-hegeh. Dah la, 1 je pilihan yang mahasiswa bagi, BATALKAN PELAKSANAAN E-UNDI! Sebabnya?? Hai... Kamu lebih tahu apa yang telah kamu rancangkan sebelum kaedah bodoh (maaf) ini dipaksakan ke atas mahasiswa! Nasihat penulis, jangan sebab tindakan yang dangkal ini, rekod kamu tercalar sebagai Menteri KPT.

Kalau degil juga nak laksana, haa... Tunggu la apa kerja gila yang mahasiswa nak buat lepas ni... Minta maaf, mahasiswa bukan golongan 'sopan-santun' yang beradab tidak tentu pasal. Mahasiswa boleh jadi lebih gila & kurang ajar kalau perlu. Ye, bak kata-kata tradisi dalam kamus perjuangan, jangan caaaaaabar mahasiswa... Jangan sampai mahasiswa menjadi 'terlebih berani' sebab isu ini. Kalau kamu nak lebih-lebih pun, ingatlah motto ni "Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan..."... Jap, ke dah jadi macam ni, "Rakyat Dibodohkan, Pencapaian Dibakulsampahkan..." Tak tau la pulak kalau tiba-tiba Pak Najib nak ubah kan...

Dan paling merisaukan mahasiswa ialah masa depan demokrasi kepada negara ini. Dan apabila seluruh mahasiswa dipaksakan dengan sistem penipu ini, pasti & pasti, mereka apabila keluar kampus nanti, pasti merasa 'tidak kisah' untuk ditipu, & terus ditipu dalam mana-mana kaedah & sistem sekalipun. Justeru, mahasiswa menyeru atas dasar masa depan negara, generasi yang akan mewarisi negara ini kelak, hapuskan e-undi & segala sistem yang korup, yang berpotensi untuk memperbodohkan & membangangkan warganegara dalam negara ini! Tamat.


No comments: