Thursday, December 3, 2009

Berhubung Laporan Polis Yang Dibuat Oleh Ketumbukan Pemuda PAS & PKR

JEMPUTAN KE SIDANG MEDIA SMM BERHUBUNG PENDIRIAN DEWAN PEMUDA PAS & ANGKATAN MUDA PKR TERHADAP DEMONSTRASI DI KELANTAN & PULAU PINANG.

Kami Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM) melihat terdapat beberapa kepincangan yang berlaku dalam perjuangan demokrasi & meninggikan prinsip keadilan yang dilagangkan oleh Pakatan Rakyat (PR) dewasa ini, khususnya yang melibatkan PAS & PKR. Laporan polis yang dilakukan oleh pimpinan Dewan Pemuda PAS Kelantan & Naib Ketua Angkatan Muda PKR Pulau Pinang, Ahmad Azrizal Tahir telah mengundang pelbagai respon negatif daripada pelbagai pihak yang mula meragui kejujuran dalam berprinsip yang mereka uar-uarkan kepada rakyat selama ini. Oleh yang semikian, kami yang juga merupakan sebahagian daripada rakyat Malaysia sudah mula merasakan ketidakjujuran mereka sepertimana mereka menyokong demonstrasi GMI & BERSIH sebelum ini.

Justeru kami selaku pihak ketiga yang berpendirian untuk tidak meletakkan kepentingan kepada mana-mana parti politik akan mengadakan satu sidang media untuk membuat beberapa respon pandangan, tuntutan & desakan kepada pihak Dewan Pemuda PAS & Angkatan Muda Keadilan yang telah mula dilihat membelakangkan pendirian mereka berhubung demonstrasi sebelum ini & merasakan diri mereka sentiasa betul dalam gerak laku politik yang mereka ambil. Sidang media tersebut akan berlangsung di Pejabat Empower, Petaling Jaya, pada hari Jumaat (esok) jam 11 pagi. Oleh yang demikian, seluruh media dijemput hadir untuk mengetahui lebih lanjut pendirian mahasiswa dalam soal ini. Terima kasih.

Shazni Munir Mohd Ithnin.
Pengerusi,
Solidariti Mahsiswa Malaysia (SMM)

No comments: