Wednesday, September 2, 2009

Merdeka Bersama Pejuang Yang Tidak Didendang

Telah 52 negara Malaysia ini merdeka. Dan telah 52 tahun juga mereka mendapat tohmahan & laknat daripada sebahagian rakyat Malaysia yang juga telah 52 tahun dibodohkan akalnya oleh kerajaan yang bertakhta sekarang...

Justeru, bersempena 52 kemerdekaan negara ini, penulis mengajak rakan-rakan di luar sana untuk mengenang sejenak keadaan mereka yang telah berjuang bermatian-matian untuk negara ini, namun terpinggir selepas kemerdekaan... Saksikan...




Ya, mereka ialah bekas-bekas pejuang Rejimen Ke-10 Parti Komunis Malaya (PKM). Mereka jugalah yang telah dimomokkan oleh kerajaan yang bertakhta dengan mengatakan mereka telah terseleweng & lari aqidahnya kerana ikut komunis. Namun, jelas dalam video yang mereka ini masih lagi teguh aqidahnya & masih kejap semangat juangnya.

Dan lihat pula apa yang diluahkan oleh bekas-bekas pejuang di bawah...




Tuntasnya, semoga semangat & iltizam yang ada pada jiwa mereka terus mengalir ke dada-dada anak muda yang ingin melihat suatu ketamadunan baru buat negara ini. Ya, pada penulis merekalah negarawan tulen yang telah menggadaikan nyawa mereka & anak isteri mereka untuk Malaya.

Namun apa yang lebih penting, anak muda hari ini harus berasa malu kepada mereka kalau tidak berbuat apa-apa untuk negara ini. Berusahalah, agar negara ini mampu dibebaskan daripada tangan-tangan kotor atas nama pemimpin untuk memunggah hasil mahsul negara, lebih dahsyat & teruk daripada penjajah sebelum ini! Merdeka! Merdeka! Merdeka!

No comments: