Saturday, June 27, 2009

Lemahnya pemimpin negaraku...

Berhubung isu penganiayaan amah atau pembantu rumah dari Indonesia & isu Ambalat, penulis berpandangan, kerajaan Malaysia di bawah kepimpinan Najib Tun Razak sangat perlahan dalam mengambil step untuk mengatasinya.

Sudahlah Malaysia tiada apa-apa stand berhubung tindakan balas terhadap pembunuhan di Selatan Thai, isu yang bersifat penjernihan hubungan diplomatik ini pun masih mahu berkira-kira ke untuk bertindak?

Mahasiswa ingin bertanya kepada Najib, perkara apa yang terlalu disibukkan sehingga terlalu lembab untuk menyelesaikan masalah ini? Kalau terlalu dangkal untuk akal itu berfikir, 'PIC'kan sahaja pada mana-mana menteri yang mempunyai kredibiliti & dihormati oleh masyarakat serantau untuk menyelesaikannya.

Takkanlah kerana pilihanraya kecil di Manek Urai yang percent kemenangannya kepada PAS tinggi, telah menyesakkan kepala Najib untuk berfikir? Common la.. Act as a leader. Hal ini sudah semakin parah..

Atau Najib ingin mahasiswa 'mengajar' cara-cara untuk bertindak dengan lebih cepat? Rakan-rakan mahasiswa di luar sana, ada apa-apa pandangan?

No comments: