Thursday, August 13, 2009

Tahniah Buat Seluruh Graduan

Penulis mewakili saf kepimpinan PMIUM mengucapkan setinggi-tinggi tahniah buat seluruh mahasiswa yang telah menerima ijazah impian sepanjang minggu ini, khususnya buat seluruh aktivis dakwah PMIUM & pendokong aktivisme mahasiswa.

Ternyata kalian merupakan permata yang bakal menjadi penggilap masa hadapan Malaysia yang lebih gemilang. Kalianlah juga yang bakal menentukan halatuju generasi & mengemudai perubahan evolusi bangsa Malaysia.

Jadikanlah segala pengalaman & perit-jerih sepanjang bergelar mahasiswa sebagai suatu bara yang mampu membakar semangat untuk terus menjadi sandaran harapan segenap lapisan umat. Pastikanlah agar nama kalian bakal tercatat sebagai negarawan yang berjasa dalam segenap bidang yang kalian pilih selepas ini.

Penulis & seluruh aktivis mahasiswa tentunya akan mendoakan agar kejayaan sentiasa mengiringi langkah walau di mana medan yang menjadi pilihan. Asalkan kalian terus kekal di atas landasan jalan juang ini, pastinya segenap inci tapak yang disusun diringi sejuta rahmat daripada Allah S.W.T.

Pesanan terakhir penulis:

"Ketika kita LAHIR.. Banyak orang yang TERSENYUM, dan hanya kita yang MENANGIS... Jalanilah kehidupan ini dengan semangat juang yang utuh... Agar kelak... Tatkala kita MATI, banyak orang yang MENANGIS, dan kita pula yang 'TERSENYUM'..."



No comments: