Monday, August 17, 2009

Dr Muhammad Afifi al-Akiti Di Balai Ilmu APIUM Malam Ini

Tepat jam 9.30 malam, talk show yang bertajuk "Muslim World's Preparedness In Facing The Challenges Of 21st Century" bakal membuka lembaran baru dalam dakwah PMIUM untuk mengopak paradigma mahasiswa & warga UM untuk memperoleh seberapa banyak pendedahan & kupasan oleh Fellow Pertama Muslim Malaysia di universiti tersohor dunia iaitu Universiti Oxford.


Penulis yang dapat berborak ringkas sewaktu ingin menjemput beliau bersama-sama dengan warga UM dalam talk show ini, sempat mengetahui sedikit sebanyak tentang latar belakang beliau. Pengalaman beliau yang luas dalam pelbagai bidang dalam agama Islam & berpengalaman duduk bersama-sama pensyarah-pensyarah Pengajian Islam yang bukan beragama Islam di Universiti Oxford, merupakan hal yang aneh yang harus diketahui oleh para pembaca sekelian.

Menariknya mengenai diri beliau, kedudukan beliau sebagai seorang ilmuan Islam di tengah-tengah kepincangan & kecelaruan masyarakat, benar-benar menjadi cabaran untuk beliau bersama-sama dengan rakan-rakan yang lain untuk menampilkan wajah Islam yang sebenar.

Justeru, penulis menjemput seluruh pembaca di luar sana untuk hadir berdiskusi dengan beliau malam ini. Selamat berdiskusi...

No comments: