Thursday, July 16, 2009

Konsert Antara Dunia GAMIS

Malam ini, penulis sempat mengikuti mesyuarat penyelarasan terkini jawatankuasa Konsert Antara Dunia (seperti yang tertera pada ruang atas blog) anjuran Gabungan Mahasiswa Islam Se-Malaysia (GAMIS) bersama dengan Rabbani Production. Ternyata ianya bukanlah sesuatu yang mudah, bahkan telah menuntut banyak pengorbanan di kalangan jawatankuasa yang terlibat.

Penulis selaku Ahli Majlis Tertinggi GAMIS mengucapkan setinggi-tinggi penghargaan buat Sdr Muhaimin & Sdri Wan Zahidah yang merupakan pengarah & timbalan pengarah jawatankuasa tersebut. Serta tidak dilupakan buat seluruh ahli jawatankuasa yang terbabit, samada secara langsung atau tidak langsung , yang telah bertungkus-lumus sejak 6 bulan lalu semata-mata mahu melihat mahasiswa tampil dengan 'buah tangan' yang luar biasa sifatnya, dan di luar dari kerangka 'jalanan' & aksi yang menggugat.

Dan mengikut perancangannya, minggu ini & minggu depan merupakan kempen promosi secara besar-besaran. Dijangkakan sekitar 500 kader GAMIS akan digerakkan di sekitar Kuala Lumpur & Selangor untuk penjualan tiket secara langsung. Ianya diharapkan dapat mendorong lebih banyak khalayak masyarakat untuk mengikuti konsert yang akan berlangsung pada 1 Ogos ini.

Akhirnya, seruan penulis pada seluruh mahasiswa agar kita pada kali ini beramai-ramai ke konsert yang julung-julung kali dianjurkan oleh badan yang didokongi oleh mahasiswa bersama artis terkemuka tanah air. Dan ajaklah seluruh keluarga, sanak saudara & sahabat handai untuk sama-sama mengikuti konsert yang penuh bermakna ini. Moga-moga ianya mampu menjadi suatu loncatan dakwah yang lebih ajaib & mampu menjadi fenomena dalam masyarakat.

No comments: